Transportproblematik

När jag var nere på min Pay and Jump på Holavedens lantliga ryttarförening bestämde jag mig för att åka ner med transporten för att öva på att åka. Vi va ju ganska nya med varandra. Jag hade ju ändå varit så förutseende att jag köpte en hästtransport innan jag köpte häst... Då hände något. Dit kom vi, Ari gick in så fint, men hem kom vi knappt. Fina snälla Ari som aldrig sa elaka saker eller bockade vägrade gå in! Jag försökte och försökte men hon vägrade. Mattias provade också, varför vet jag inte. Han kunde ju inte lasta. Men rolig som jag är tänkte jag att Ari kanske ville jävlas med just mig (jag kanske hade bortat henne för hårt eller krävt för mycket av henne på hoppningen) och att hon magiskt skulle gå in om någon annan bad henne. Ack nej! Men det var ju också problemet, vi bad henne gå in så vi kunde komma hem någon gång. Jag minns fortfarande Mattias ansträngde min när han med rå styrka puttar in 600kg häst i en transport. Hem kom vi, denna gång.... Doom dom doom!