17år och gallrapar

Så nu kommer saknaden och det är en vecka kvar… Jag känner mig som valpen som blivit lämnad när matte och husse åker till jobbet. Älskar du mig inte längre?! Det är så det känns när du åker och jag ligger här på dörrmattan och väntar på att du ska komma hem igen. Det är inte charmigt med en 26 årig nakenfis på dörrmattan! Tack gode Gud att vi har postfack nere i trapphuset så brevbäraren inte ser mig. Jag har redan skällt ut Jehovas vittne. Så nu har jag en plan, jag tänker fly. Jag åker hem till mamma och pappa istället.

 

 

Nu när jag hade extremt svårt att sova inatt va jag tvungen att ta till min stora hemlighet. När Mattias är borta och jag inte kan sova så tar jag fram Nalle. Så kramas vi hela natten så jag inte känner mig ensam. Och så tänker jag på när jag fyllde 17år. Mattias och jag hade precis träffas och kände knappt varandra. Vi hade hånglat lite grand och så men inget djupare. Men jag ville ändå bjuda honom på mitt party. Så kommer han med ett runt paket. Herre Gud! Va min första tanke, tänker människan ge mig en fotboll, jag måste göra slut nu! Men, tänkte jag, det är ju otrevligt att göra slut offentligt innan jag öppnat eländet. Så jag öppnar paketet och inuti ligger Nalle, som jag gått och kramat på Åhléns i 6 månader innan Mattias kände mig. Mattias hade lyckats köpa nallen som jag kände att jag måste äga men man kan ju för gud skull inte köpa gosedjur när man är 16år. Nalle… Så det va öde. Mattias, du va en keeper.

 

 

 

När man är 17år och mjäkig så saknar man varandra när man åker från varandra även att vi träffades varje dag i skolan så när Mattias åkte hem på söndagen så brukade han lägga på sin parfym på Nalles rosett. Nalle luktade jätte gott, ibland fick Nalle till och med låna en tröja. Så nu sitter Nalle i sängen igen och jag känner mig som en barnrumpa och saknar Tias. Och var sjutton har du gjort av parfymen Mattias, tog du med den! Inga kläder luktar ju heller, jag tvättar ju så himla mycket när jag har tråkigt!!

 

Nått annat som jag gör när jag har tråkigt är att springa Illern med lilla syster, hennes fantastiska kondis och skrik i rumpan på mig tog mig från rekordtiden 26:03 till 22:45. Du får följa med oftare. Man blir ju försjutton livrädd när man känner att benen börjar dega ihop och man hör ett rytande bakom, Du sackar, öka igen!!!! Tur att jag lyckades svälja gallan, hade ju tagit superlång tid att stanna och kräkas, men gud vad man rapar när man springer.

 

 
 
#1 - - Erika:

Men fy vad jobbig nu fick jag ju en ny tid att slå runt Illern, inte min egen bästa tid utan DIN.

Svar: Ja tänka sig. Och jag ska nog slipa bort lite till va det lider ;)
Sanna

#2 - - Mattias:

Bästa inlägget hittills. Parfymen är på kontoret eller i badrumskåpet. (så du kan sova gott), 22:45!!! gör nya skor -3 min så ska jag också köpa nya :-)

Svar: det är absolut skorna som gör det, och byxorna, jag får så snygg rumpa
Sanna

#3 - - Viktoria :

Vi är grymma Sanna! Stolt över dig 😃

Svar: nästa gång skrapar vi av några sekunder
Sanna

#4 - - Johanna Fåglund:

Sv: Tack! :)) Ja, det är lite svårt, men man får försöka tills man lyckas :p