Insperation från kinesiska USA

Herregud va jag tycker om att sy, när jag vet vad jag gör...
Jag är nu inne på ca 13 månader på min Medeltidsklänning som jag tänkte göra till förra årets riddarspel på Visingsö. Jag kan säga redan nu att jag nog inte hinner bli färdig till förra året. Som det ser ut just nu så står arbetet still på grund av osäkerhet. Jag får nog konsultera min mor.
 
Men nu har jag fått en nystart. Surfade lite klänningsmönster på dator och hittade en tjej som heter Elaine som gör sånna fantastiska saker. Hon lägger ut mönster och visar hur man gör på sin blogg, så nu har jag börjat förbereda olika projekt.
 
 
Tanken är nu att jag ska börja bli så där självgående i sömnad som jag var förr, när mamma och jag sydde min balklänning.
 
Ett av mina projekt innehåller en del stickning vilket gör att stackars Jenny ska få spendera sina fikaraster med att lära mig att sticka. Jämt och förhoppningsvis rakt. Jag tycker synd om henne redan.
 
Idag är också en stor dag. Jag ska rida Branco. Hopphäst 167cm, valack, går lite som en danspartner utan takt... Förlåt Emelia, det är inte fel på Branco, jag bara dissar honom för att vi inte ska erkänna att felet ligger i min längd. Benen når inte om och händerna når inte fram. Det blir säkert jätte bra, vi kan öva på oregelbunden lättridning denna vecka.