Hoppsan!

Hoppsan sa haren innan den hoppade ner i ån..
Nej, kanske inte. Men hoppsan kan man säga lika väl.
Man imponeras alltid över det här med komunnikation mellan människor. Det finns ett roligt program där barn säger roliga saker och vuxna skrattar. Vi kanske inte borde vara så snabba med det. I fredags fick jag ett samtal där jag tänkte att hmmm, undrar hur han tänkte nu. Utan att skriva för mycket så blev jag ställd. Det blir man ofta nu när Ari är till salu. För alla som letar häst tänker visst inte som jag. En del är helt unika i sin tankegång och vem är jag att säga att dom verkar lite knäppa, kanske är det jag som är knäpp och inte alls förstår.
 
För att sabba lite extra har Ari bestämt att hon inte är intresserad av någon tävlingssäsong i år. Efter att ha bokat in 4st tävlingar under våren valde Ari istället att skaffa fram sin hälta som hon hade för två månader sedan så tävlingarna fick ställas in. Istället åker vi tillbaka till Skara och den otroligt sexiga veterinären som imponerade så pass på oss båda att Ari var frisk när hon skulle bli undersökt. Bästa situationen är ju om hon blir frisk i transporten igen men domedagsprofeten Sanna ser ledskador och lasagne i Aris framtid...
 
För att muntra upp kommer här menningar tagna ur sitt sammanhang från ev.köpare
* Hon står i 75000? vilken investeringen, jag tänkte 30000...
* Jag undrar om du kan vänta ett år eller ta föl tills jag gått ur skolan...
* Du säger att hon har tävlat en del, tror du hon passar som skogsmulle...
* Såg att din häst är till salu, kan jag får låna henne...
* Såg att du säljer din häst, vill du ha hjälp...
 
Och favoriten..
* Oj det va dyrt, får vi åka dit och klappa henne...?
#1 - - Anonym:

JAG har klappat och tillomed ridit den jätte exklusivt dyra hästen :D