A Tale of Two Parties

Att man en dag ska vara prinsessa det har jag alltid drömt om. Hur jag står utanför en kyrka i marängklänning medan folk kastar ris över huvudet på mig och jublar. Jag har drömt om hur jag på pappas arm går mot altaret där till allas blickar är på mig…

Så ska det bli, för jag ska gifta mig.

Ingen kunde vara mer förvånad än jag, som jag fått vänta. Men Mattias han friade, med besked. Mina närmaste vänner har varit orolig för att jag har krav som skrämt ihjäl Mattias så han inte vågar. Släng er i väggen.

 

 

Här går vi på restaurang som flera gånger förr, väldigt fin restaurang faktiskt. Tips på jobbet säger han. Jag följer snällt med. Personalen är jätte trevliga och maten helt fantastiskt. Ska vi inte snåla lite med en rätt tycker jag. Nej, säger han vi slår på stort, tre rätter, vi har ju köpt hus.

 

Innan efterrätten går Mattias på toa, när han kommer ut går han fram till baren och pratar med servitrisen. Har det blir stopp i toaletten tänker jag när Mattias ser ut att fnittra lite generat. 

Måste du flörta så där för lite kaffe undrar jag. Hmmm, svara Tias.

 

Det kommer champagne, jag känner mig chockad, det känns inte som vanligt, det kurrar i magen fast jag är mätt, jag tittar i champagneglaset efter en ring. När jag tittar upp går Mattias ner på knä, i restaurangen, framför alla människor och ber mig gifta mig med honom. JJJAAAAA! För attans bananer, ja! Mattias hoppar lättat upp i stolen igen.

Men hallå, säger jag med snor i näsan och tårar i ögonen, kom hit och pussa mig. Jag ler, han ler, restauranggästerna ler. Jag ser mig om ifall de tänker applådera eller nått men de sitter bara och stirrar helt ogenerat på oss och väntar på vad vi ska göra. Jag är kär, kan inte sluta smeka och titta på min ring. Han gjorde ju allt rätt…

Men för Guds skull Mattias du ska ju köra, du kan inte skåla, jo säger han och ler, vi ska bo här i natt. Drogad av lyckorus så undrar jag varför han i såna fall drack alkoholfritt vin som smakade saft? Han skulle ju inte avslöja nått… Fortfarande i neddrogat tillstånd undrar jag då om vi ska bo hos Elin, har hon vetat hela tiden?

Mattias tittar skeptiskt på mig, vi skulle ju bo på lyxhotell… Med hotellfrukost… 

 Han är ju så himla bra!

Jag tackade så gott jag kunde, fast vi va på hotell ;)

 

 

Att man kan ångra något man inte gjort? De måste vara 6 år sedan vi satt på trappan till Louvren. Så romantiskt, men inte hade man någon ring i fickan. Förresten hade jag och sötnosen lovat att vi inte skulle vara förlovade i 100 år innan vi gifter oss. (2 år kom vi fram till var okej). Puls 80.

 

2013 var året de skulle hända. Vid nyår firar vi ju 10 år. (reservplan nyårsafton…) Elin och Johan hann först. (får vi också förlova oss samma år? måste nog vänta lite…)

I London kan de bli! Vi åkte aldrig till London…
Vi köpte hus…, attans de är ju strax december!!!!111!!11 Puls 100.

Jag kan inte vänta på ”the oppertune moment” som Captain Jack Sparrow säger. Jag måste skapa mitt eget.  Var de vitt guld eller rött hon ville ha?  Man kan visst få med sig lånering. Första helgen sket sig. Tur jag inte bokade hotell… Nu till helgen då! Köper en ring (orka låna). Den var fin så den kan hon ha sen… bokar hotell och restaurang… Nu måste jag hålla henne pigg och glad, se till att vi har egen bil och att den inte är full med 40m3 parkettgolv. Puls 120.

2013-11-16  de låter som ett bra datum. Lördagen flyter på fint. (inga byggvaror i bilen…) Systrarna vinner matchen och alla är på strålande humör. Tack för de! Puls 130.

Jag lurar runt henne ett varv på stan sen går vi till restaurangen. Lyckas få henne och beställa tre rätters. (plus 120) Måste ju vara så fint de kan bli! Efter huvudrätten smiter jag iväg till badrummet.  (Puls 160 , jag tänker inte svimma, jag gör inte sånt, bara nästan) Hämtar ringen och säger nervöst till servitrisen min plan. Skrattar lite nervöst. Måste de vara så fullt på restaurangen… (plus 220) Beställer Champang. Hon sitter där så fin, sessan i mitt liv.  Puls 0, Känner mig lugn. Går till backa till bordet. Annan hon något? Ser hon asken i min ficka?  

Oppertune moment! Nu innan efterrätten. Vi sitter och pratar och har roligt. Då tar servitrisen initiativ och kommer fram med champagnen. Nu så. Plus 200. Vad ska de andra gästerna säga? Stör vi? Kommer de applådera som på film?

Hon sa JA! Och anande inget. (inga applåder) men fick lyckönskningar m.m. av en äldre grupp vid bordet bredvid.    

 

 
#1 - - Lisa T:

Varmt o innerligt grattis båda två!! och lycka till :)