Shape the fuck up Tyskland

Det är nu så att jag har tagit upp en grej som kan va både nyttig och leda till ätstörningar. Såg i spegeln att jag börjar bli mullig igen. Det är ju så att Mattias tjänsteresor är mer eller mindre nyttiga. Tyskland är inte nyttigt… Där finns Puttgarden.. Som Mattias visserligen missade när han körde fel men de säljer billig öl och godis på fler ställen.

Mattias tog beställning på öl till hantverkare och kompisar vilket gjorde att vi också har skitmycket öl hemma. Jenny beställde massa lakrits, hon e gravid. Mattias va osäker på sorten vilket resulterade i att han åt 1kg pingvinstänger innan jag tog med dom till jobbet så Mari kan äta upp resten. Summan av kardemumman är att Tyskland gör en tjock.

 

Jag börjar minnas när jag vägde 59kg och såg ut så här och tänkte att jag aldrig kommer kunna visa mig naken igen.

 

 

Jag började på med appen Shape up på telefonen som räknar kalorier. Den underbara appen som såg till att jag en kväll cyklade omvägar kring hela Tranås för att bränna extra kalorier och att jag inte åt på en hel dag för jag skulle få dricka några öl.

Nyttigt, jag vet. Men nu är jag dålig, jag har Tysksymtom. Bäst att börja med appen igen. Det gäller att hålla formen om man ska ha lika kul nästa sommar med dessa träningsnarkomaner. (Jag menar inte Mattias) 

 

 
 
 
 
Men jag börjar imorgon, för Mattias är och köper Viktväktarsoppa åt mig och jag laddar med att hälla i mig öl på en tisdagskväll. För det räknas inte förrän imorgon!
#1 - - Mattias:

men de är ju måndagkväll?

Svar: Hoppsan...
Sanna

#2 - - Erika:

Hos mig är det fortfarande måndag men, ta en öl till du ;)

Svar: Man kan ju alltid drömma om att november snart e slut
Sanna