Anorexiapp

Nu har vi på Tranås Ridklubb börjat en ny Newbody försäljning. Det gör att jag har ganska mycket att göra. Det är kul, för i år vill verkligen många vara med och sälja. Vi hoppas att pengarna ska räcka till ett nytt fint domartorn. För vi vill inte vara kända som ridklubben där Sanna fick ett tak i huvudet på en Pay and Jump. Nej! Nytt och bra. Vi är en fin ridklubb, vi ska framåt. Vi ska vara kända som en fin klubb dit alla vill åka. Om jag så måste släpa dom dit själv.

 

Och mitt i allt så har jag en Pay and Jump nästa vecka för er som är intresserade av hoppning.

 

Mest av allt är jag väldigt imponerad av mig själv. Förra sommaren satte jag mig för att gå ner i vikt. Jag kände mig tjock. Och nu alla tjejer som blir bittra i munnen och smakar citron. Jag sa faktiskt kände mig… Och när man är kort som jag kan 59kg känns hemskt mycket. Då skaffade jag mig en app på telefonen som räknade kalorier och sa hur mycket jag fick äta. Min lillasyster kallar den vän, jag kallar den anorexiframkallande. För nog för jag gick ner till stabila 55kg så slutade jag äta. Tanken är ju att man ska föra in sin träning så får man äta mer. Men när man är 59kg lätt och aldrig tränar, har en nyhalt häst… Ja då drar man ju ner på maten. Åt mycket gurka… Så jag slutade med appen. För jag hade ju lärt mig vad som va nyttigt nu och innehöll få kalorier. Jag hade ändrat min kost något. Det gick bra. Gick upp ett kilo men höll mig där. Så köpte vi hus. Och det mina vänner va bra för vikten. För nu cyklar jag till stallet, och när jag vissa helgdagar tänker att jag ska gå blir jag stressad och springer dit istället.

 

 

Så välkommen Sanna, den Sanna som jag längtade efter för ett år sedan. Sanna som väger 54kg, har halverat bensinräkningen och som tränar. Inte ofta, men på mina villkor. Välkommen Sanna som trivs naken framför spegeln för första gången sedan 2005.

 

Nu ska 2kg till bort, för man ska ju inte vara nöjd!

 

Nadine verkade inte nöjd med resultatet på sitt prov på mina naglar, dock va vi både sjukt imponerade av själva naglarna...

 

 
Jag är inte nöjd med att husrenoveringen går så sakta, men jag är sjukt nöjd över resultatet...
 
 
 
 Jag är inte är nöjd över är att jag inte vann Svensk handels fototävling i lördags. Jag va ju så bra…