Nej, jag bangar inte!

Nej! Jag bangar inte en utmaning.

Lika fort som jag katat upp mig här på bloggen om att jag faktiskt kan hoppa bättre än lipsillar så kom jag på mitt misstag. Jag hade ju skickat till Emelia om att Branco var bra och det fick jag ju äta upp. Snabbt hann jag ångra mitt beslut att hoppa. Jag är ju rädd och tycker faktiskt inte det är roligt. Men alla visste, alla i stallet frågade när det skulle ske. Det gjorde det igår. Branco och jag hoppade ett räcke med grind på 75cm. Tycker inte jag är illa pinkat efter hoppnings uppehåll på två år. Det var inte snyggt men det var fult. Och alla inblandade överlevde. Även att jag har träningsvärk i rumpan och har sträckt mig vänstra fläskfilé. Jag hoppade, och Branco klev förvirrat över bommar. Kanske var vi ändå inte så samspelta som man kunde önska.

 

 

Det bästa med att ha hus är att jag inte kan inreda. Jag har nu i fyra dagar gått och tittat på mina blommor och undrar frenetiskt vilken som passar in i gästrummet till nya lampan. Och inte nog med att jag inte kan bestämma vilken blomma det ska vara, vet jag inte heller vilken prydnadsgrej som ska vara bredvid. Då har vi inte ens kommit till möbler. Tack för Lillsyster Viktoria som borde bli inredningsarkitekt. Men jag har i alla fall köpt en byrå till gästrummet, nu ska den bara hämtas…

 

Jag hade också tänkt ge er ett smakprov på min bok, men Mattias provläste och sa att min meningsuppbyggnad var skräp så jag vågar inte. Jag får väl lägga den längst in i garderoben och gömma den tårar av skam.

#1 - - Nadine:

Bra gjort Sanna! Upp på hästen igen, hoppla hoppla ;-) Mattias kan va tyst, det är innehållet som är viktigt, grammatiken kan man faktiskt få hjälp med! Hejja Hejja <3

Svar: Ja, för sjutton, alla får väl en redigerare!
Sanna

#2 - - Mattias:

Hänga ut mig som taskig!!! (den var ju bra), Men läs igenom den högt i in i Word och ge oss sedan ett smakprov.

Du måste hoppa igen så jag också får se Live...

Svar: Tja, kanske skulle det kunna finnas lite fler punkter och kommatecken...
Sanna