Ponnyhoppning

Så jag har gått på lite av en nit. Jag blev hemskt katig igår. Och synden den straffar sig direkt!

 

Det är nämligen så att (håll för öronen alla barnföräldrar) jag inte är särskilt intresserad av barn. På det viset att jag faktiskt inte har så stort intresse för dom helt enkelt. Men ett av mina favvisprogram på tv är ponnyakuten. Dock pga. alla hästar. Och där finns det en unge som får mitt skinn att krypa. För är det något jag har svårt att klara av så är det lipsillar. Där sitter hon på världens finaste ponny och börjar tjuta så fort hon ser en bom, men hoppa inte då!!!!!

 

Men nej, hon e med i Ponnyakuten. Bölande tvingas hon att hoppa för tränare som Daniel Zetterman, Lisen Bratt Fredriksson och Peter Markne. Personer jag skulle mörda för att träffa. Och hon gråter, varje avsnitt! Nej, tillslut efter två veckor slutar hon lipa och vad mycket bättre det går. Hon hoppar 85cm och kallas GP-ryttare.

 

Så då bestämde jag mig, kan hon hoppa så kan jag det med. Hörde genast av mig till Emelia och bokade Branco för en hopptur. Men kände så fort det hänt att, nämen jag vill ju inte hoppa! Kan man ändra sig nu? När man fnyst åt småbarn? Fast jag är ingen lipsill, jag är bara en fegis.

 

 

Igår var pappa hemma hos oss och fixade avlopp till nya toaletten och det gick ju ganska super. Pappa såg riktigt nöjd ut och Mattias bar glatt in toalettstolen. Tyvärr var ingen av oss beredda på hur hårt äkta stengolv är och toaletten kunde inte skruvas fast. Så det blev till att kissa i källaren ännu en dag.

 

 

Vi har också börjat gråta över våra trädgårdsland som liksom aldrig blir klara, är det någon som äger en Jordfräs?

#1 - - Emelai:

Ni har du inte mycket val. Det är hoppning på Branco som gäller :) Jag kommer inte låta dig dra dig ur :)

Svar: Jag ska hoppa när du lär dig stava!
Sanna