I dina skor

Det var längesedan nu, det blir så när man har mycket att säga, man blir tyst. Men vi är här, senare än vi tänkt oss, men precis i rätt tid. Nu är vi redo, vi är här. Ari är frisk! Och inte bara frisk, peppad. Villig, ivrig. Hon kommer när jag ropar på henne för hon vill vara med mig. Med mig får man springa, jobba. Röra sig och känna sig som en häst igen.

 

Ari är nog lite av min idol. Dagen efter hon fått grönt kort släpper jag åt henne i en stimmig stoflock. Och som magi är hon drottning, säger åt de andra att lugna ner sig annars är de inte välkomna i hennes flock. Men tro inte att hon är en tyrann. Min älskling är en duktig ledare. Här om dagen stod Gesanja och sov. Ari tittar på mig när jag kommer med grimman och smiter iväg till Gesanja. Så lutar hon mjukt mulen mot unghästen som vaknar till.

-          Gesanja, vakna. Jag måste gå.

Så kommer Ari snällt tillbaka.

 

Nå är hon och Gesanja i ny flock. Ari tog på en dag även över den. Och körde undan några hästar hon inte tyckte dög. Jag förstår dit val Ari, jag hade gjort samma sak!

 

Men oroligast var jag för ritten, första ritten. Så jag offrade Emelia, när hon inte dog satt jag upp. Och njöt och skrattade och skrek.

För galopp på min häst är som att skrika in våren med Ronja Rövardotter.

 

Älskar dig Ari, själ, hjärta och dålig kondition!

 

 

 

#1 - - Nadine:

Blir alldeles varm och glad i hjärtat av denna kärlek! <3 så fint!