Broccolibuskar

Det säjs att det ska vara ett antal bakslag innan det är vår på riktigt. Eftersom jag vill ha vår nu anser jag att gårdagens snö var det sista. Eftersom det var typ 5 bakslag i januari och 6st i februari också. Det är vår!

Det känns på humöret, på luften och på Aris bockasprång i hagen. Inte illa att hoppa omkring som en mustang och stå på bakbenen i en sån liten hage. Men synden straffar sig… Lite mer okontrollerad lek min vän och du går i eltråden…

 

Jag känner våren i luften. Det börjar klia i planteringsnerven.  Så i helgen va jag och köpte frön. Hanna hjälp, hur ska landen se ut. Vilka vill bo bredvid varandra och vilka behöver stöd? Jag behöver stöd men det gäller tydligen även sockerärtor. Och mina broccoli vill helst förodlas… Och jag har ingen jord.

 

 

 

Mattias tar våren på fullaste allvar. Han har gett upp alla sina mål med sin längdåkning och istället gått loss på buskarna framför vårt hus. De hade liksom långsamt tagit över och va på väg att sluka huset. Likt den lite sinnessjuka utomhus människa han är tyckte han att såg va för mesar och tog fram sin älskade yxa. Grannarna låste in sina barn. Jag låste in mig också och låtsades att han inte va min.

 

 
 

Men tack och lov kan min pappa allt! Min pappa e himla bra. Han ringer kompisar och plötsligt har man ett golv i badrummet.

 

 

Vilket e väldigt viktigt för mig just nu för efter stalljour i helgen va jag så trött i natt att jag helt enkelt inte orkade gå upp ur sängen och ner i källaren för att kissa. Det blev till att hålla sig och ligga hela natten och drömma om att man gick på toaletten. Som tur va så såg inte kroppen det som en tillåtelse. Det vore ju jätte pinsamt. Det va ju redan lagom pinsamt att jag efter att ha hämtat Mattias på hans jobb i Väderstad kom på att jag inte kunde hålla mig hem. Så jag fick kissa bakom ett träd. På Östgötaslätten… Jag vinkade till bilarna som körde förbi. Mattias fotade och skrattade. Han kommer dö en dag…

 

 

 

Hörde också att de huggit ner några träd vi Tranås station och folk va upprörda. Men varför människor? Ni fick ju trafikkoner istället. 

 

 

#1 - - Mattias:

vill du också ha de nya modet i trädgården. Kan nog också fixa trafikkoner att ha i trädgården. =)

Svar: Även om jag ser kommunen som trendsättare e jag nog hellre utan...
Sanna