Min idol Orvar

Ni som trodde att livet i stallet är fullt av dansande rosor och fluffiga småponnisar… Ja, ni trodde helt rätt. Vi springer mest runt i romantiskt söta vita klänningar barfota med en flock minischettisar efter oss som har blommor i manen.

Dit har vi kommit, från hästkarl till ponnytjej!

Vilket gör att jag är överlycklig över att jag har över 60 starter till Tranås Ridklubbs Pay & Jump på söndag som jag anordnar. Det som jag är allra mest lycklig över är du Orvar!

Orvar och Pinocchio 30cm!

Starten på dagen och starten på Tranås Ridklubbs positiva omvandling av ponnytjej sport till RIDSPORT. För Orvar han ska va med och hoppa bland alla tjejer, Orvar har en ponny som heter Pinocchio som bor bland 17 andra boxägartjejer. Och Orvar han är Riddare. Hur cool kan man bli! Orvar du e min idol.

 

När man inte springer runt i romantiska vita klänningar barfota bland alla hovar är det också så att det kan vara lite otäckt och grymt i stallet. Tiger visar varför han är Kattherren på täppan genom att visa att han inte vill ha burkmaten på logen. Fixar mat själv faktiskt!

 

 
 

Sedan får vi hjälpas åt att laga en häst som fått en spark över en blodåder.

Allt detta medan Ari står i hagen och ropar; Jag ser dig din dumma ägare, du står där i fönstret och tar hand om andras hästar. Men jag är faktiskt både kissnödig och hungrig och det är tamejtusan mörkt nu!!!!!!

 

 

Emelia och jag går ut för att hämta in våra hästar i mörkret.

-          Branco, vi ska gå in nu!!! Ropar Emelia.

-          Ta för gudsskull in mig först! Skriker Ari tillbaka.

Branco tittar på Ari och tycker att hon kan sluta stressa så förgrömmat.

 

 Och nu har broccolin kommit upp. Då vet man vart man ska åka i sommar säger pappa med finurlig min.
#1 - - Lisa T:

Jo Tiger uppskattar både beröm och publik när han förtär sitt byte. Det bästa är mitt i stallgången, precis när alla ungar har samlats innan en barnlektion :)

PS Lycka till i helgen!

Svar: Ens framgång e ju aldrig större än publikens jubel
Sanna

#2 - - Erika:

Det finns ju en anledning till att man har stallkatter och det är inte främst för att de är fluffiga och gulliga.
Det finns fler än hästarna som gillar spannmålsbaserad kost :)

Svar: Jag tänkte nog att det va för de va fluffiga och gulliga ;)
Sanna

#3 - - Elin:

Uschaaan vad äckligt blääää :) Lycka till i helgen!! BROCCOLA är ju min favorit Sanna!!!

Svar: Jag kanske inte borde tala om att jag odlar sockerärtor också....?
Sanna

#4 - - Emelie:

Så söt du är Sanna! Joo, Orvar han är ganska cool!!!

Svar: Ja, han e häftig. Och jag e ju väldigt söt...
Sanna