Ölkrukor

Måste säga att jag känner mig otroligt pysslig och händig. Och inspirerad!

Satt och tittade på mina fröpåsar och tänkte och gnolade för mig själv. Varje litet frö som vill förgro förtjänar ett fint ställe att gro och vila på.  Och är det något jag vill så är det att vara ekologisk inom rimliga gränser. Därför kom jag på att engångskrukor e bra. Dom man bara kan plantera ner i jorden och de försvinner.

Det finns att köpa i torv och diverse andra material men kostar ofta hur mycket som helst.

Nått annat jag insett är att man får väldigt mycket reklam, den e rolig att titta i men kommer i såna mängder att vi inte hinner elda upp allt i kaminen.

Damdadadam!

Tidningspapper förmultnar. Så igår satte jag igång att göra fina krukor. En av dom har en karta på Krimhalvön för att visa att jag bryr mig om omvärlden. Jag gör komposteringskrukor av såna nyheter. Va bra sa Mattias, för han visste inte vart Krim låg innan min lilla kruka.

 

 

Tyvärr la Mattias sig även i utformningen av min tillverkning. Det som gick så bra. Sedan kom en konstruktör och sabbade allt.

 

 

Medan jag tog bort krukorna blöta från sina ölformar, sa Mattias att det nog va bättre att låta dom torka på flaskorna. I morse satt alla fast! De hade blötlimmat sig till flasketiketterna. Det du din himla ingenjör! Nu måste jag göra om hälften! Men det gör inget, för det va roligt. Nu måste vi skaffa jord och hälla i dom.

 

 
Nu måste jag bara be Viktoria och skriva på mina odlingspinnar, eftersom min handstil får broccoli att vissna