Insikt

Happiness lies in the joy of achievement and the thrill of creative effort.

/Franklin D. Roosevelt

 

 

Jag har insett att någonstans så går det fel, min planering och mitt utförande. Jag inser att min process brister. Jag tror nu att jag vet var.

 

No man is an island entire of itself; every man

is a piece of the continent, a part of the main;

if a clod be washed away by the sea, Europe

is the less, as well as if a promontory were, as

well as any manner of thy friends or of thine

own were; any man's death diminishes me,

because I am involved in mankind.

And therefore never send to know for whom

the bell tolls; it tolls for thee.

/John Donne

 

Jag har ju helt enkelt jobbat med mig själv, varje beslut och varje förändring har varit från mig. Jag har jobbat och pressat och krävt av Ari men inte gjort henne delaktig. No man is an island, not even a horse. Jag har krävt men inte gett, inte gjort henne delaktig i vårt tävlingsliv. Slut på det nu!

 

 

Målet har ju alltid varit 60% i dressyr, så det var dags att göra annorlunda. När jag har styrt har det ju inte funkat, dags att tänka om. Den här gången får Ari vara med i vårt gemensamma tävlande. Det handlar ju om oss. Hon är ju inte bara en häst, vi ska ju samarbeta. För hon är Ari, hon är envis, rödhårig, medelålders och helt underbar i sig själv.

 

Och vi, vi är 60,32%!