Den starkas överlevnad

Jo, gott folk. Det är sant. Ari har fått ytterligare en skada som är långvarig. Ett brutet griffelben i höger bakben gör att vi skjuter alla tävlingsmöjligheter till hösten. Vips försvann både träningar för Traudi Björling och Zara Tyrstam. Ari och mitt första riktiga satsningsår. Vi börjar ju bli gamla vet ni. 29 och 13år. Snart är det över.

 

Inte dock om man frågar Ari. Hon tycker fortfarande att hon är en järnlady. Och det är hon ju. När 15 personer tittar på när man ska lägga om sår och lady inte rör en fena. Den som led mest var jag som fick sitta på huk. Men jag har nu börjat fundera på att starta eget. Efter alla Aris skador känner jag mig otvivelaktigt säker på gips och bandage. Sprutor och oral medicin är inga problem. 

 

Välkommen till Sannas Gips & Bandage. Erbjuder även medicinering och tvivelaktiga råd.

Vilken affärsidé!

 

Alltså, ännu en gång fick jag visa mina fina kunskaper. Många kommer ihåg hur det såg ut när jag gipsade hovar.

 
 
 

Idag bad jag min ingenjörsman om hjälp att bandagera, det var inte så bra. Han kanske tror att han är innovativ, jag tycker det blev fult. Han var ansvarig för knät medan jag ansvarade för benet. Men som vi kommer överens om idag i stallet. När man äger häst behöver man BE-körtkort, sax och silvertejp, och kan man inte fixa till det med silvertejpen, då är det helt enkelt trasigt.

 

 
 
#1 - - Anonym:

Förtal! Jag föreslog ju att vi skulle dra ett varv runt hästen. Så de sitter kvar.;-)

Svar: Men sen kom vi fram till att en viss rörlighet var mödvändig :)
Sanna

#2 - - Maria G:

Det här var ju inte läge att klicka på gillaknappen precis! Vad har hänt? Fy så trist start på 2016 :-( inte roligt alls, hoppas hon kurerar sig snabbt!

Svar: Hon blev sparkad lite olyckligt i hagen och bröt nedre delen på griffelbenet. Nu väntar vi på att operera bort den trasiga biten när såren har läkt efter sparkarna. vi är snart igång igen!
Sanna