Det här med realtioner

Jag är personen som anser att hästar inte är människor. Jag anser att de är djur. Jag hör Ceaser Millan inom mig. Först art, sedan ras, sedan individ.
Häst, tyskt halvblod, Ari. Ari är en häst.
 
Jag har svårt för när människor klär på sina katter och har hunden i en väska.
 
Men sedan blev jag helt plötslig osäker, är vi verkligen så himla olika. Ari har gått in i en ny flock nu till sommaren. Det var som en första dag på högstadiet i ny skola...
 
Flocken Ari kom till var en blandflock med två starka tjejer som styr med järnhand över sin samspelta flock av lektionshästar. De bor ihop, sover ihop och jobbar ihop. In kommer ensamma Ari.
 
Ari var den nya snygga tjejen som världsvan hade styrt sin egen klass innan. Naturligtvis vill Pocca och Lafira inte veta av henne. De känner sig ganska så hotade av denna nya snygga tjej som kastar på manen och lyfter på svansen i sin spänstiga passagetrav. Snabbt samlar de in sitt gäng av tjejkompisar. De har aldrig stått så tätt ihop, Ari lämnas utanför. Henne tycker vi inte om. Säger tjejerna och vänder rumpan till. 
 
 
 
 
Ari tittar längtansfullt på dom men inser att de inte vill prata med henne, tjejerna. Några som istället vill prata är killarna. Colin, Triton och Jack visar själva upp sina spänstiga kroppar och kromar sig i solen när Ari tittar på. Ingen går egentligen fram till henne. De vill göra intryck först. Visa nya tjejen vad hon har att välja på. De dansar runt henne, gnäggar mjukt, lockande, pockande och inbjudande. "Vill du komma hem till mig gullet." Triton dansar fram och vill prata lite med Ari. Ari kröker nacken och hälsar med ett kast med håret.
 
Nu får Pocca nog. Gör ett utfall, inte mot Ari som vänder rumpan till utan mot Triton. Jag sa ju att vi inte tycker om henne! Skriker Pocca och Triton går sin väg. Han gör det med svajande svans som om han inte alls tog order av en tjej utan hade tänkt att gå själv faktiskt. Ari tittar efter honom. Musse smyger ut ur tjejklungan för att kunna säga ett kvickt hej till Ari innan hon upptäcks men belönas av ett bett i rumpan av Lafria som inte var så lättlurad. 
 
Snabbt samlar Pocca och Lafira in sin flock och de står tätt och kliar varanda och stärker sina band. Vi är starka tillsammas säger de, vi behöver inte den där nya tjejen. Ari står ledsen kvar i utkanten. Hon inser att hon här inte alls har den status hon hade i sin förra flock när det var hon som var bäst,vackrast och bestämde. De bryr sig inte om hennes höga status och fina stamtavla.
 
 
 
 
Zorro kommer fram till henne och nosar på hennes mule. Du behöver inte vara ledsen säger han, de bryr sig inte om mig heller så jag kan vara med dig. Ari nosar lyckligt tillbaka. Du är världens bästa vän, Zorro. Zorro blir lite generad över hennes beröm och visar henne vart det godaste gräset är. De tjivas lite på skoj som kompisar gör. Zorro hoppas på mer men det ser inte Ari. Zorro är ju bara en liten ponny ändå.
 
 
 
Några dagar senare är det Ari som är högst i rang. Hon har fått nog av Pocca och Lafira och tagit strid. Bit och sparkmärkena bryr hon sig inte om när jag kollar dom. Krigsmärken säger hon stolt när jag känner efter svullnad. När jag är klar tar hon sin flock med sig och springer ett varv på ängen. Colin springer bredvid henne och gnäggar högt och ljudligt som den alfahane han blivit när Ari valt honom som sin hingst. Pocca och Lafira säger ingenting, de följer bara surt efter dom. Hur den där dumma valacken kan bli utnämd hingst förstår de bara inte. 
 
Borta på ängen står Zorro själv i solnedgången och ser efter Ari. Jag vinkar till honom och han möter min blick. Sedan hon blev ledare ser hon mig inte längre, säger Zorro. Jag var inget annat än en ponny för henne, nu vill hon bara gnugga mule med Colin. Han skrittar långsamt efter flocken. Han ser så ledsen ut. Jag ser efter Ari som gnäggande springer tillsammans med Colin och kastar med manen och hoppande sparkar bakut av lycka. 
 
Din elaka lilla skit tänker jag med ett leende. Min elaka lilla skit.
#1 - - Anonym:

Hahah så himla bra skrivet! 😃⭐️ Mvh lillasyster

Svar: Tack snälla. Va rätt kul att se spektaklet
Sanna