Jag kan inte sluta tänka på mat

I skrivande stund är jag vrålhungrig. Verkligen vrålhungrig. Jag har varit nyttig i ett och ett halvt dygn. Vegetarian till och med. För helt plötsligt fick jag för mig att jag skulle börja det nya livet och nu har jag sockerfrossa.

 

Ni som precis som jag, senaste tiden ätit pizza, pommes och kopiösa mängder chips, vet att när man sväljer ner detta med vin, blir man en aning hög på socker. Vi märker det inte nämnvärt eftersom Insulinpåslaget gör att vi lägger oss i soffan och inte orkar röra oss.

 

Så istället för att göra som jag brukar, små förändringar tar jag i med hårdhandskarna. Vegetariskt utan kolhydrater några dagar för avgiftning. Vilket gör att jag satt och skakade i soffan. Inte helt olik en narkoman. Chips, mässade hjärna, ge mig chips. Och när Mattias informerade att det va ju faktiskt jag som sa att vi inte skulle köpa chips, fick han springa för livet.

 

 
 

Så nu skriker kroppen att jag har sockerbrist, socker måste ätas, nu, igår och helst i förrgår också. Men någon sockerbrist har jag inte alls. 4,3mmol/l. Det är helt nomalt faktiskt. Det konstiga var att jag hade 4.3 när jag åt hemska saker också. Måste ha snabbt Insulin, vilket medför koma. Det låter som jag.

 

Men jag inser i alla fall att jag vill äta bättre, och bättre mig. Mer grönsaker, mindre kolhydrater och kött. Vinet sparar vi. Extra roligt blir det ju nu när jag odlar egna groddar och skott. Snabbt kommer de upp ur jorden och är redo att ätas.

 

 

Så nu kommer miljonfrågan till er gott folk. Hur lagar man god vegetarisk mat. Och hur lagar man mat med groddar?????

 

#1 - - Veronica Wallgren:

Åh vad gott det såg ut :)

Svar: Tack så mycket. Måste ge lite beröm till min man Mattias som gjort laxen med salladslökspuré. Bild 2
Sanna

#2 - - iza svenningsson:

Låter precis som jag, skulle sluta äta sött och bara dricka vatten istället för mjölk.. Höll väl i två dagar sen mådde jag jättedåligt haha! så läskigt egentligen hur sockret påverkar kroppen!

Svar: Ja det e ju inte klokt!
Sanna