Kakmonster i soffan

En födelsedag är en dag som alla andra dagar, fast som en annan dag. Man vaknar på samma tid på morgonen, har samma morgonprosidur innan jobbet. Kanske borde jag ha märkt blombuketten som nästan stod på mina skor men det brukar de liksom inte göra alla andra dagar… Man kommer till jobbet och jobbar, men inser att det delas ut en hel del kramar. Förmodligen för mina kära arbetskolegor blev höga på socker och skulle passa bra i musikalen hair där de hoppar runt på rosa sockerklädda moln och sjunger aquarius. Men, men mina sockerkicksmuffins va uppskattade…

 

 

Det största firandet av allt va att jag fick välja på kvällen vad jag och Mattias skulle hitta på. Och efter att i flera veckor rusat runt i tillvaron med flytt, renovering och stall så va valet enkelt. Vi åkte snabbt som attan och slängde ut Ari ur boxen. Mockade och gjorde mat och in med henne igen. Sen åkte vi hem, la oss på soffan åt kinamat och tittade på tv hela kvällen. Himmelriket! Att inte tänka på hur onyttig man är en hel kväll.

 

 

Och så börjar jag redan planera… Sitter och tittar på de söta små hararna som äter fågelfrön i trädgården och inser; Dom jävlarna kommer äta upp mitt grönsaksland!

Var är jägarna, var har vi ett luftgevär?! Kan man sätta eltråd kring salladen? Och äter harar potatisblast?

Frågor, frågor som aldrig får ett svar.

 

Tittar på internet efter tips. Får fram Ceasarsallad på hare…

 

 Men i en tidning hittade jag även ett nytt användningsområde för Aris bajs...