Vårkänslor

Det är något speciellt med ett blankt blad, med nya möjligheter. Och så är det härligt med pyssel. I mitt huvud spirar tankar om lök och potatis och tomatodling. Snart är det strålande sol och varma dagar med en kaffekopp i handen, sittandes på sovrumstrappen med plantorna framför sig. Hmm. Vår. En värld full av möjligheter för trädgårdslandet. Men nu är tiden att förbereda. När det fortfarande var för tidigt att förgro kan man förbättra guldkanten. Hur fula är inte fröpåsar? Och hur gör man när man vill ta vara på egna frön. Jag tog tips från den underbara bloggen Hildas hem och gjorde egna fröpåsar.

 

 
 
 

Sedan är det äntligen dags att plantera. Lök är långsam så gul lök och purjolök stoppas i tidningskrukor som specialdesignats av Mattias för att tillverkningen skulle bli optimal. (Det är underbart när man kan blinka lite med ögonen och utnyttja hans ingenjörshjärna till min egen nytta.) Odlingspinnar gör det hela ännu bättre.

 

 

Så sen gick min hjärna in i odlingsmode, inte lite utan fanatiskt. Och nu har vi även odlat 3 sorters tomater, spetspaprika och chili.  Snart är det vår!

 
 
 
 
#1 - - Malin:

Så pysslig du är Sanna! Jättefint!

Svar: tack så mycket!
Sanna

#2 - - Sofia - Hildas hem:

Åhh, så roligt att se. Och vad kul att du satt dem på fröpåsarna, det har ju inte ens jag tänkt på själv. Tack för tipset! :)

Kram från Sofia

Svar: Jätte roligt att du tyckte om dom, jag behöver fler grönsaker av dig. Paprika och lök.
Kram på dig
Sanna

#3 - - Sofia - Hildas hem:

Det kommer fler skyltar imorgon på bloggen, med både paprika och lök. :)

Svar: tack så jätte mycket. Är inne på din blogg varje dag
Sanna

#4 - - Sofia - Hildas hem:

Åh, så glad jag blir! Tack! :)