vintervilan över

Kära nån, nu är vintervila över! Det är ju faktiskt så att man går ner i ett lugnare tempo när man fryser. Det kände jag på i lördags. Det var nämligen dags att ta tag i projekt källare. På grund av fuktskador och illa tillverkat hus så ska allt rivas ut, och jag menar allt. Min stackars, stackars min hästtransport som får gå skytteltrafik till tippen. Mattias tog tag i sin lillebror och far och körde järnet. Eftersom det luktade fantastiskt så öppnade dörrar och fönster. Jag gick omkring i termobyxor och mössa och hackade tänder medan jag serverade mackor och kakor till arbetarna. I källaren var det en fuktig värme av svett… Tillslut var jag tvungen att ta paus och åka till stallet för att värma mig lite. När jag kom hem satt karlarna med öl i bastun och jag satte mig framför tv:n med ett glas vin. Gött, inga könsroller här inte…

 

 
#1 - - Mattias :

Fryser man, jobbas de försakta

Svar: Jag tror på könsroller där fysiskt arbete inte krävs av kvinnor ;)
Sanna