Ohana!

Ohana betyder familj, familj betyder att ingen lämnas utanför eller glöms bort.

Precis som Astrid Lindgren är Disney fullproppat av gulliga små betydande ordspråk som får oss att utstöta små gulliga suck ljud.

När man växer upp så inser man att Ohana är flytande. Den krymper och växer lite hela tiden genom livet. Det börjar med en mamma och pappa och tre systrar som man varken kan eller vill välja bort. Naturligtvis så börjar det ju inte så för alla men nu är ju det här min blogg och vi är ju här för att vi alla älskar mig.

Sedan när man blir äldre så lämnar man denna Ohana för att skapa en egen, eller rättare sagt utöka den. Man hittar en livspartner, i detta fall en man, en Mattias. Det kunde ju egentligen gått åt något annat håll har jag lärt mig av Jonas Gardell.

 

Mattias och jag är en lite Ohana, han och jag. Men vi är inte ensamma. Man behöver förstärkning. Som Marcus säger i Om en pojke: two people isn't enough. You need backup. If you're only two people, and someone drops off the edge, then you're on your own. Two isn't a large enough number. You need three at least.

 

Det jag försöker saga är att det gäller att hitta en bra Ohana som man trivs med. Och jag trivs med Mattias, för han känner mig, han vet vad jag behöver. Medan jag på sätt och vis är väldigt avundsjuk på min lilla syster som åker till London på nyårsafton och Kreta på sommaren med sin pojkvän och är romantiska så inser jag att jag är annorlunda. Jag blir stressad av utlandssemestrar. Vem tar hand om Ari, kommer jag uppleva ytterligare bomber på flygplatsen. Kommer jag njuta, tänk om jag blir spysjuk.

Nej Mattias han har sitt sett att visa hur mycket han älskar mig, han vet vad jag vill ha. Så förra veckan körde han in till XXL i Jönköping. Ari fick vänta på parkeringen. Så gick vi in till och Mattias pekar och säger köpa vilka du vill ha.

Mattias, Mattias… Andra pojkvänner köper smycken, blommor, choklad. Men han vet vad jag vill ha. Han vet hur han skämmer bort mig så jag blir alldeles till mig, jag rodnar och pussar honom förtjust på kinden. Han köper ett par gummistövlar åt mig! Så nu kan jag plaska i vattenpölar! Jag älskar dig!

 

De kom väl till pass idag när vi gipsade om Aris fot.

 
 
 
 
 
 
#1 - - Nadine:

Hurra för mattias! Älska gummistövlar, det är ju det bästa som finns :-) Jag tror bestämt vi har vissa likheter älskade lillasyster yster. Väldigt fint skrivet, hurra för dig också!

Svar: Gummistövlar är bäst!
Sanna

#2 - - Viktoria!:

Ni är ju för bra ni två! :)