vintervår

Många har vi hört uttrycket det som göms i snö kommer upp i tö. På nyheterna säger de att det oftast är hundbajs. Det kan jag förstå, för när man gör som många jag ser i Tranås, rastar hundarna på Storgatan, låter dom pinka på skyltfönster och bajsa på trottoaren, då har man det som hundägare inte lätt. För på stan i lokala centrum råder det ju uppenbar brist på bägge plastpåsar och sopptunnor. Jag lider med er.

Andra så som jag har löst det hela med att i skogen behöver man inte plocka om det inte är på stigen. För vem går och plockar efter björnarna egentligen… Nu kommer vissa inte hålla med mig. Nu kommer vissa tycka att det är helt naturligt att rasta hunden på en folkfylld asfaltspromenad framför skogen och många kommer också tycka att man visst måste plocka upp i skogen.

 

NEJ, djur bajsar i skogen hela tiden. Och om du nu är ute och springer i skogen och trampar i skit så torka av skorna innan du går in…

 

Det jag vill komma till är att det är underbart att bli överaskad av sitt hus. Vi köpte ju i november och har bara upplevt vinter. Eller ja, vintermånader… Och då blir man extra förvånat lycklig över överraskningar i gräsmattan. Så som blå ritpennor, cigarettfimpar och en och annan lite krokus. De va nog krokusarna jag tyckte bäst om.

 

 

 

Nu har jag bestämt mig för att jag älskar att fota, även att jag aldrig har tid. Tänker vara med i tävlingar och foto mer. Tänker ladda ner fotoprogram om vi någonsin får internet av Tranås Kommun.

 

 
 

Så kära medmänniskor. Kritik tack, säg vad ni tycker. Och tipsa om tävlingar. Helst såna där jag vinner och vinsten är pengar eller kameror eller objektiv.

#1 - - Mattias:

Jaha. Första är bra. 2. Gör svartvit. 3. Ändra ljuston, g.v.s varmare eller kallare. Vilken årstid vill du förmedla.