Semester!!!

Semester är inte bara en syssla utan även ett sinnesstånd. Än har inte jag riktigt kommit in i detta sinnesstånd. Det har börjat lite konstigt kan man säga. Med tappskor, tvättbjörnsbrännor och annat som gått fel. Var hos naprapaten som säger att jag har spänningar i huvudmuskelaturen och att jag måste slappna av i ansiktet, sluta bita ihop. Jag tog tillvara på detta och gick ut och plockade svamp. Jag hittade fem så stigkantareller. Jag tycker alla ni med facebookbilder på era kantarellstekpannor borde gå och dö! Inte borde ni få gotta er när jag inte hittar någon svamp i alla fall, jag såg nog att mina ställen var avplockade era himla tjuvar. Ni har tagit mina kantareller! Detta bara för jag köpt ett nytt schabrak med svampfickor. Precis som principen om att nya badkläder ger dåligt badväder, gör säkert detta schabrak att jag aldrig mer kommer se en svamp.

 

Tur nog så har jag ju faktiskt fina grönsaksland, där hittar man mat.

 

 
 

På tal om ångestanfall var det precis det jag fick här om veckan på Kolmården. Ni kanske tror att det är ett familjenöje. Nej, man går in på tropikariet och får en fullskalig ångestattack. Jag känner mig fortfarande psykologiskt skadad och tömd. Så se upp, semesterfirare där ute.

 
 

Ari går framåt i alla fall, mellan alla svullna ben. Igår fick hon hoppa med Emelia, där kan man personifiera heller än bra. Ari tyckte det var så kul att hon okontrollerat kutade runt hela manegen och hoppade alla pinnar som kom i närheten, om en häst hade kunnat skratta hysteriskt hade hon gjort det. Någon som inte skrattade åt eländet var Helge, för denna ståtliga karl på ca 180cm fick nämligen bli avskrittad av mig medan Ari och Emelia lekte. Och han litar tydligen inte på dvärgar.

 

Men nu drar vi till familjen i Fjällbacka, där kan inget gå fel…

#1 - - Elin:

Vi längtar efter er, i mon blir det kräftskiva aka fjällbacka style