Att kravla över väggen

Jag sitter och är avundsjuk. Det osar lite om mig och jag har en liten grön nyans. För här sitter man på jobbet när magen kurrar och bara tittar ut på det soliga elände som andra får njuta av. Det är vår. Det luktar blommor och fågelspillning. Åkrarna luktar koskit och man känner att om man bara fick vara utomhus och gräva ner en potatis så skulle livet kännas lite mer meningsfullt och fridsamt.
 
Så sitter man här, tittar ut. Magen värker lite grann, det är snart lunch och man är hemskt avundsjuk på de som pluggar och är mammalediga som uppenbarligen har balkonghäng i solen... Jag vill också hänga på balkongen...
 
 
 
Nu när solen kommer och sommaren närmar sig blir orken rastlös. Semestern hägrar, och man blir lite grönt inställd till alla som får titta lite extra på solen utomhus. Hur kan det var rättvist? Jag hade precis för mig att det var jätte jobbigt att plugga. Varför är du ledig när det är fint väder Viktoria? Och herregud Elin var är Isa när du solar??? Just det. Hon solar också i sin fina mössa.
 
 
 
Måste mantra för mig själv, snart sommar, snart semester. Då åker vi till Fjällbacka. Då tänker jag också titta på solen och slappa hela dagarna.
 
 
 
#1 - - Anonym:

Inte okej att lägga ut den bilden på mig! 👎🏻👎🏻 / lillasyster

Svar: Du e jättesöt och så tittar man på Isa
Sanna

#2 - - Josefin:

Jag förstår precis vad du menar! Jag känner exakt samma sak, fast då saknar jag även en trädgård att pilla i haha!