Glädjen i arbete

 

Happy days!

Nu är mitt nya stora projekt klart! Alla hjärtansdag kom snabbt men min Valentinsådd var redan på god väg. Till Mattias förskräckelse, eftersom jag nu också fått pippi på att odla skott och groddar, hela köket svämmar över. Men nu är översvämningens tid förbi. Jag har byggt en odlingshylla.

 

 

I min trädgårdstidning Allt om Trädgård såg jag ett reportage från författaren av bloggen Naturligting. Hon hade köpt en jättefin hylla som hon använde till sin förodling. Påverkad av reklamsättning så börjar jag leta efter hyllan på internet och inser till min förskräckelse att den är över budget, mycket över! Men nog för att jag är lat men jag är händig. Bilen gick till storstaden. Bokhylla från IKEA, lite färg och odlingslampor från Clas Ohlson, så massor av timmar med målning.

 

 

Nu är den klar, och köket är rensat! Vi firade med plankstek, toppad med egna ärtskott.