Till dig som såg mig på stationen

Till dig som såg mig på stationen och som bestämde dig för att gå undan.
Jag vill tacka dig. Och samtidigt be om ursäkt till dig.
 
Vi lever i en värld där situationen gjorde oss båda illa till mods. När det var mörkt och jag satt på stationen och väntade på ett tåg, då kom du och ville också värma dig i kylan.
 
Så jag ber om ursäkt, att folk har lärt mig att vara rädd, så du såg att jag blev obekväm. Jag ber om ursäkt att vi snabbt fick ögonkontakt innan jag slog ner blicken, så du kände att jag ville vara ifred. Förlåt mig för att du var en så fin person att du kände att du behövde gå, och ställa dig mycket längre bort.
 
Tack för att du kände vad du kunde göra för mig, förlåt att jag blev rädd för dig.
Utan att hänga ut bilder på dig och säga att du kom för nära mig...
 
Tack för du tog hänsyn till mig. Tyvärr kunde jag inte göra samma sak för dig.
 
 
#1 - - Lili:

Men åh, så fint skrivet. Vilken insikt!

Svar: Tack så mycket. Jag blir ledsen och trött när jag hör hur folk hatar och tänker om folk när de inte vet. Vi borde inte behöva ignorera varandra.
Sanna