Första gången som..

Sommaren är full av oskuld. Oskyldiga nöjen som får vuxna att skatta som barn och göra konstiga saker.
Många av dess händelser har med djur att göra. Härom dagen tog Emelia med sig mig och Ari för att bada i Säbysjön. Och det blev mitt premiärbad, för jag blötte ner mig till midjan när Ari för första gången sitt liv simmade. Hon var inte överförtjust men jag skrek av glädje. Och det va så coolt att äga en sjöhäst som va ungefär lika graciös i vattnet som en flodhäst.
 
 
 
Utan för vår lägenhet håller en stackars kajamamma på att försöka lära Konrad att flyga, de går inget bra. Vi hjälper henne lite med maten genom att ge honom bröd men likt många pojkar vet inte Konrad att det är dax att bli oberoeende och börja flyga. Jag höller ett vakande öga på honom men än så länge har han överlistat grannkatterna. Konrad är precis som många andra killar mataggressiv vilket gör att han biter mig i fötterna när han inte får mat.
 
 
 
Viktig varje år är att jag får titta på andungar som är mina favissar. Idag gick vi upp till Strånnasjön, där det bor en liten familj. Vi matade de små tills jag lyckades klappa dom på ryggen. Och så mjuka!!!
Sen blev Mattias biten i fingret. Han skrek som en tjej, urkul!!!