Sverige, Sverige, älskade land

Jag hade inte tänkt att skriva om politik, jag hade tänkt att skriva om mitt liv. Men ni gjorde debatten min. Ni gjorde att mina tankar svävade hittåt. 
 
Jag fick en åsikt härrom dagen, flera egentligen. En person sa att hon läste min blogg och tyckte jag var rolig. Jag log och blev jätte glad, jag känner mig inte rolig nu. Den andra personen var en kollega. Hon sa nått som fick mig att stanna upp, tänka och begrunda. Hon sa att hon läste min blogg. Hon är inte intresserad av hästar men tyckte jag hade bra tankeställningar, bra grund. 
 
Jag såg på henne och blev inneligt glad, så funderade jag. 
 
Arisafari, bloggen om misslyckade och lyckade försök för en amatörryttare att vara profs. Tankar om bakslag och hovslag.
 
Jag har fått många bakslag och hovslag. Ari har också fått dom. Men det som jag har brunnit för mest att skriva om är det som får mig att brinna.
 
Jag brinner nu, när missnöjda personer i desperation röstar på ett rasistiskt parti för att göra oreda. Det blev oreda. Jag vet vad du tänker, men hur tänkte du egentligen. Jag hoppas att du inte tänkte att du tänkte rätt. Jag hoppas att du var desperat, rädd och osäker. Jag hoppas att du ville något annat men inte visste vad du skulle ta dig till. Jag hoppas att du ville höja din röst men upptänkte att det skar sig. Jag hoppas att du ville att politikerna skulle visa stake.
 
Kanske har du rätt, kanske kan vi inte ta hand om alla invandrare, jag säger inte att du har fel. Men jag minns en tid innan SD, jag minns när partierna hade politik och inte fasta gränser. Jag minns att FP ville begränsa invandring. Jag minns att KD sa; låt oss ta hand om de vi kan ta emot. De säger inte så längre. De är rädda, rädda att vara som de, SD. Rädda att vara rasister, rädda att bli baktalade och bortvalda, rädda för ett fack. Så låt oss slippa fack, låt oss slippa kaos.
 
Låt oss ha partier som står för det som är deras. Sossarnas bidrag, moderaternas skattesäkningar, centerns glesbyggd, miljöpartiets gröna miljö. Lät vänstern stå på feministernas sida och låt KD vara kristna, låt FP gränsa till nationalistiska och låt oss för Guds skull oavsett tro inse att SD är nazister. Vi har sett dom förut, vi borde känna igen dom.
 
Jag ber ingen att rösta som jag (C). Jag ber er tänka på Sverige, på världen. Och hoppas att ni inte låter folk frysa, våldtas och skändas. Straffas och förföljas. Jag ber er tänka på er skolkamrat, er bror och er vän. Tänk er att fast de pratar svenska är de kanske inte födda här.
 
Mitt inlägg skulle handlat om min kväll med Martin Stenmarck, Nu hamnade vi här. För att Svenska folket ledde mig hit. Men jag höjer tre fingrar, jag håller inte med.