En resande själ

Jag är en fågel, fri flyger jag över järnvägsspåren.
 
Nej, jag pendlar till jobbet. Glamoröst kan tyckas, och det är det om man jämför med att köra bil. Jag skulle somna bakom ratten och dö inom en vecka. För på tåget, där kan man sova. Kanske....
 
 
 
Varje dag sätter jag mig på pendeltåget kl. 7 på morgonen. Bland de flesta av oss pendlare finns det en tyst överenskommelse; Det är tidigt, låt oss alla sitta tysta och halvsova nu på morgonen.
Tyvärr så gäller dessa inte alla. Jag kommer på mig själv att önska livet ur två pendlare som envisas med att gå igenom sitt liv, sina sjukdomar och livet i tvprogrammet Farmen på högsta volym. Eftersom jag är en lugn harmonisk och trevlig person rakt igenom så kommer jag på mig med att fantisera om hur jag kniper åt strupen på den där hemska människan som tydligen fötts med den mest nasala, gapiga rösten i världen enbart för att störa min morgon. Hon väljer dessutom alltid min vagn. Vilket e helt vansinnigt irriterande, eftersom jag nu måste lämna MIN plats näst längst bak vid fönstret där jag alltid sitter för att ni sitta i den tysta vagnen. Se skyltern högst upp i bild...
 

 
Men där råder en konstig menalitet. Jag inser att man i den tysta vagnen blir ännu mer ljudkänslig. HÄR ska man sitta stilla, inte röra sig och bara vara tyst. MEN; här kommer det in folk som tycker att ANDRA ska var tysta, det gäller ju inte dom...
Exempel 1: Tonårs tjej, äter frukost på tåget varje morgon. Har den i en väldigt välanvänd prasslig påse. Som hon prasslar i nonstop. I prasselpåsen bor också vattnet hon måste dricka en klunk av var annan minut. I påsen ligger också hennes Ipod som hon stoppar i öron och spelar musik som inte dövas av lurarna. I påsen finns också hennes läxböcker och hennes vibrerande mobiltelefon.
 
GÅ för i helvete ut ur tysta vagnen och väsnas tillsammans med nasaltanten så jag kan få sova innan jag gör en USA skjutning på tåget!!!!!
 
Tack för mig. Peace out!
#1 - - Mattias:

Folk verkar kunna dela med sig av de mesta hemligheterna på tågen. De är inte mycket de tycker är privat. tips: Byt till vagnen längtfram och ta med din ipod...

Svar: men längst fram e inte min vagn... Och så får man gå 30meter extra i Tranås och i Mjölby...
Sanna