Annars dör man

Det är mycket i livet som helt enkelt kretsar kring mat. In och ut far den genom våra kroppar och är vi inte hungriga så är vi mätta. Maten är väsentlig. I Mattias favoritfilm har han lärt sig allt hans bastanta kropp behövde lära sig; Äta bör man, annars dör man…

Därför är det ju inte konstigt att större släktet mänsklighet är överviktiga. Världen är ju full av mat som kroppen helt enkelt känner är väsentlig. Nu går man hårt på modeller och andra grupper av människor som är underviktiga. Ni frångår vår norm. Och visst anorexi är inte trevligt, det är inte friskt. Men att det är vår huvudsakliga sysselsättning, att tala om att så här ska man minsann inte se ut. Skäms du smala människa! När det faktiskt är så att mänsklighetens problem är fetma, det känns som man gömmer sitt eget problem.

Smalhet är ett problem för osäkra tonåringar, tredje världen och Hollywood. Ditt och mitt problem är tillgången på mat. Den är för stor. Fetman är problemet.

 

Mina gröna fingrar följer även detta beteende. Jag är inte ett dugg intresserad av blommor, men att odla grönsaker, åh, vad jag älskar det. Jag har nu 60 m2 grönsaksland med allt du kan komma på. Jag kommer i sommar vara självförsörjande. Om jag kunde ha höns skulle jag ha det med men det uppskattas nog inte av grannarna. Det är det jag brinner för. Att äta upp min skörd. Därför brann mitt hjärta lite extra i helgen när jag vattnade min potatis.

 

 

I en värld där mat är av vikt märker man också att detta påverkar även hästar. Igår stod schettisarna ledsamma vid grinden och väntade på en kvällsmat som aldrig skulle komma. De hade hela hagen full med gräs, men visst är det mycket lättare att få höet placerat på matbordet istället för att beta. Många har även åsikter om att jag svälter min häst. Men nej, mat in energi ut. Nog för att min häst äter extremt lite, men hon rör sig mycket lite också. Dessutom är hon fet…

 

 

 

Men även tjockisar behöver motion. Igår övade Ari på att vara handhäst. Tack Åsa för du riskerade både ditt och Lennox liv och välbefinnande. Ari blev trött, det blev jag med som sprang som en dåre bakom. Men jag kan ju iallafall efter Aris träningsprogram ställa mig naken framför spegeln och tänka att ja, jag är inte nöjd med min kropp, jag är ju tjej, men jag tänker absolut gå i bikini i sommar utan att dra in magen.

 

 
#1 - - Mattias:

De är ju till och med en sång i filmen...