Hej igen!

Det var längesen nu, väldigt faktiskt. Det beror på att det har varit mycket nu. Förutom det vanliga hektiska livet men få timmar hemma har jag också lett tävlingar och själv varit med i Div 3 i dressyr.

 

Trots detta har jag ändå haft ett par minuter att stanna och lukta på blommorna och njuta av min trädgård. Livet är inte en dans på rosor men jag skulle kunna göra ett dansgolv av rabarberblad, det växer så det knakar efter att de fick lite hästskit slängt över sig i våras. I helgen ska jag göra rabarbersaft… Det är inte klokt att jag blivit en sån person som kan säga till sina gäster som kommer förbi; Vänta lite så tar jag fram saft och kakor! Jag känner mig huslig. Önskar mig nog ett blommigt förkläde jag kan ha i köket.  Tur är väl ända att rabarberna växer så flitigt för det gjorde inte mina tomater. Jag tog tipset från internet att odla skivade tomater direkt i jorden. Det var ingen på ICA som talade om att tomaterna jag köpte inte var fertila.  5cm växte de innan de stendog. Som tur e tog Mari samma tips och köpte fertila tomater så jag fick några.

 



 

Men när man gör saft får man ett mosigt gojs kvar. Det brukar många slänga, det känns inte rätt, det blir ju jätte mycket gojs som säkert kan återanvändas. Så jag tar mig in på min favoritblogg Hildas hem och får fler fantastiska tips. Så inte nog med saft, det blir bröd och muffins också. Har ni fler tips på vad man kan använda rabarbergojs till?

 

Men innan rabarberhysterin ska jag döma hoppning på Holavedens Lantliga Ryttarförening. Hur roligt som helst, nu när jag är färdig hoppdomare!