Varma gulaschdagar

I helgen spenderade jag i stort sätt hela mitt vakna liv i ett domartorn. Mjölby Ridklubb hade tävlingar i helgen och jag anmälde mig frivillig i deras domartorn. Inte som domare, det hade de redan bokat. Jag var ansvarig för equipedator och musik. Att just musiken var tvivelaktig är dock inte mitt fel. Man hinner gå igenom 5 cd-skivor ganska många gånger under en helg med 600 starter. Ärevarven var det dock kvalitet på.

 

 

Många frågar mig varför jag åker land och rike runt och hjälper till gratis. Sanningen är först och främst att jag tycker det är himla kul och nyttigt. Den andra sanningen är denna; man finns nära till hands när det skiter sig!

 

Mitt första domaruppdrag som jag fick på Linköpings fältrittsklubb fick jag eftersom jag erbjudit just gratis funktionärshjälp, men deras domare blev akut sjuk några dagar innan. Jag fick även denna gång i Mjölby en chans på audition eftersom deras domare råkade försova sig. Jag räckte glatt upp handen och satte mig i domarstolen en timme. Det är så roligt att få hålla i micken. Jag var tvungen att hålla mig i så jag inte skulle skrika rakt ut när jag såg folk jag kände på banan. ZARA, kolla på mig!!!! Nej jag behöll stilen och vinkade hysteriskt istället. Nu hoppas jag bara att jag får jobb framöver. Blev i alla fall superglad för innan jag åkte hem i söndags så fick jag en vacker ljuslykta som tack för hjälpen. Den ska vara adventsfin hemma hos oss.

 

 

Just Mjölby Ridklubb jobbar jag gärna med. Jätte roliga trevliga personer som sliter. Nästan lika bra som jag och vårt gäng på Tranås Ridklubb… de har också världens bästa Gulaschsoppa. Känd över hela södra Sverige, eller hur Albin?! Lycka är också att sitta i T-shirt på en tävling där det är -6 grader på banan.

 

Idag var tävlingen med i tidningen. Konstig nog nämnde de inte mig...