Att koka soppa på en spik

Ibland så tänker vi lite extra på betoningen av olika saker när vi lyssnar på vad folk säger. Oftast är det ju svårt att hänga med och vara uppmärksam och intresserad på hela personens monolog, vilket gör att vissa ord eller fraser liksom klingar igenom.

Exempel. Jag säger till Mattias (eller pappa för den delen) köp inte den gröna förpackningen, den är äcklig. Det Mattias då hör (eller pappa för den delen) är grön förpackning, köp. Jag får ju faktiskt skylla mig själv att jag inte sa köp den röda.

Jag har varit med om fler spännande beskrivningar. I en hage med två bruna hästar skulle jag hämta Moa. Hästen som inte har vita tecken är inte Moa. ?????? Eller så kunde man sagt Moa har vita tecken.

 

Igår var det dags för Aris operation och lasten gick kl 06:40. Det var så tidigt att Ari inte ens funderade över sin missade frukost. Höll på att sluta illa redan i Mjölby då Mattias rammar en hare med både bil och släp. Jag ville stanna och ta med haren, vi skulle ju ändå till veterinären men Mattias hävdade att harens öde var beseglat, den var oförsäkrad.

Men operationen gick i alla fall bra och Ari blev av med sin benbit. Tillskillnad från trippen till Skara vaknade hon också bra. Hon var väl redan utvilad efter all boxvistelse.

 

 

Så var det dags att åka hem med tant, tant som fortfarande svävade på rosa moln och fes regnbågar. Hon stirrade oförstående på mig i boxen.

 

Det är då vi kommer till betoning. Veterinären gick igenom eftervård, mediciner och motion. Men det ända jag hörde: Tänk nu på att det är 6 månaders slaktkarens. Hon sa det två gånger. Tror hon att jag ska äta Ari tänkte jag? Om inte annat fick jag ett smakprov med mig hem, att koka soppa på.

 

 
 
#1 - - Caroline :

Man ska inte ens nämna du ska inte. Då är det det ända eleverna gör! 😜 Klipp inte här. Alla klipper där. Haha. Skönt att det fick bra!

Svar: Tänk att det är ju helt fantastiskt! Använd aldrig inte!
Sanna